Affärsnätverket Svedala bjuder in!

Vi är några företag som håller på att skapa ett Affärsnätverk i Svedala där vi träffas regelbundet, och verkligen hinner prata med och lära känna varandra. Det är mycket lättare att rekommendera någon som du känner väl för nya uppdrag, än någon du bara vagt vet vad de jobbar med. Vi kan göra affärer med varandra, men framför allt kan vi rekommendera varandra till nya uppdrag till våra övriga kontakter. Grundsyftet med Affärsnätverket är att skapa fler affärer och mer inkomster för medlemsföretagen. Det mår både våra företagare och Svedala bra av! Affärsnätverket är öppet för alla som äger eller är anställda på ett företag med säte i Svedala kommun.



Vi träffas på Kaffe & Sånt på Storgatan 26 i Svedala, varje måndag morgon kl. 7:45-9:00 (förutom då vi har föreläsningar som hålls på Erlandsdalsgården i Svedala på samma tid). Det kostar inget att besöka vår ordinarie möte, men vill du passa på att äta frukost eller ta en kopp kaffe, så betalar du det själv på plats. Kostnaden för föreläsningarna varierar med föredragshållaren. Vill du veta mer eller anmäla att du kommer på ett av våra möten så skicka ett mail till Anna Murgia på anna@murgiagrafica.se eller ring 040-551 221.

Vår i luften!

Nu börjar det hända grejer! Under våren har vi flera intressanta föreläsningar på programmet. Dessa blandar vi med våra ordinarie nätverksmöten på Kaffe & Sånt, och vi vill gärna bjuda in just dig!



Här nedan ser du vårens första programpunkt. Det är lite kort varsel, men vi har platser kvar, så tycker du det verkar intressant så skynda dig att anmäla dig senast i morgon! Ta med många visitkort så att du kan byta kontaktuppgifter med alla trevliga människor som kommer.

Webbshop
Måndagen den 12/3
Tid 7:45-9:00.
Plats Erlandsdalsgården, Erlandsdalsgatan 2 i Svedala.



Lär dig hur du får en webbplats som du enkelt administrerar själv och sen kan koppla till både webbshop och andra moduler när du själv vill!
Helen Ekstrand kommer att prata om bla Webbpubliceringsverktyget (CMS) Joomla med Webbshop.
• Fördelar / Varför Joomla? / Jämför med andra färdiga webbshopar
• Lätt att administrera själv – Helene visar lite hur det fungerar
• Vad är Templates / Mallar?
• Andra tilläggsmoduler / Vad är en modul?
• Domännamn, vad man ska tänka på.
• Webbhotell
• Sökmotorstänk / Vad är sökmotor / SEO
• Vad som krävs av dig för att driva en webbshop
• Statistik över besökare.

Efter kl. 9 finns tid att ställa frågor för den som vill stanna kvar.

Bindande anmälan senast onsdag 7/3! Anmäl dig genom att klicka här. Pris för föredraget inkl. frukost är 340:- + moms per besökare (425:- inkl moms). Skulle du sen välja att att anlita Helene för hjälp med din hemsida eller webbshop, så dras kostnaden för föredraget (300:- + moms) av på uppdragets kostnad. 

Uppge namn, företag, mailadress och mobilnummer, webbadress, samt faktureringsadress i din anmälan. Kontant betalning på plats, och anmälan är bindande, så uteblir du blir du fakturerad. 🙂 Blir vi färre än 10 anmälda måste vi tyvärr ställa in, så säg till alla du känner! 🙂

Hjärtligt välkommen med din anmälan så snart som möjligt!

Gilla oss på facebook eller prenumerera på vårt nyhetsbrev 

för att få mer information om vad som händer i Affärsnätverket Svedala.

Kommentarer inaktiverade.